İçeriğe geç

Iade Kabul Etmeyen Satıcı Nereye Şikayet Edilir

Iade kabul etmemek yasal mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Satıcı iadeyi kabul etmek zorunda mı?

Tüketici hukukuna göre, satışta olan ürünlerde “kusur” yoksa, “satış noktasında” yapılan “nakit satışlarda” tüketicinin cayma hakkı yoktur. Bu, satıcının “iade” veya “mesafeli satış” hakkını kullanmasına izin vermesi durumunda istisnadır.

Iade almayan satıcıya ne yapılır?

Satıcının ayıplı mal ile ilgili seçimlik haklarınızı kullanmanıza izin vermemesi halinde, satın aldığınız malın değerine bağlı olarak tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurma seçeneğiniz bulunmaktadır.

Tüketici haklarına şikâyet edince ne oluyor?

TÜKETİCİ HAKLARI NELERDİR? Tüketici şikayetlerini nereye iletebilirsiniz? Eğitim hakkı. Sağlıklı bir çevre hakkı.

Iade yapılmazsa nereye şikayet edilir?

BTK tüketici sayfası. 120’yi arayarak BTK bilgi ve bildirim merkezine ulaşabilirsiniz.

Her mağaza iade almak zorunda mı?

Mağazadan satın alınan ürünler için cayma hakkı. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da, mağaza veya işyerinde görülerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanınmamıştır. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir iade almak zorunda değildir.

Satıcı iade talebine cevap vermezse ne olur?

Alıcı iade talebini oluşturduktan sonra, satıcının iade talebine yanıt vermesi için iki iş günü vardır. Satıcı bu süre içinde iade talebine yanıt vermezse, iade talebi otomatik olarak kabul edilecektir.

Sahibinden satıcı iadeyi kabul etmezse ne olur?

Satıcı iade edilen ürünü aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa, sistem tarafından otomatik olarak onaylanmış kabul edilir ve tutar bankaya bağlı olarak 1-5 iş günü içinde iade edilir. Satıcı özel bir kişi ise ürün bedeli iade edilir, hizmet bedeli iadeye dahil değildir.

Iade kabul etmeyen butik nereye şikayet edilir?

Söz konusu ürünün değeri yasal olarak belirlenen sınırların altında kalırsa tüketici hakem heyetine başvuruda bulunulması gerekir. Anlaşmazlık konusu ürünün değeri yasal olarak belirlenen sınırların üstündeyse şirkete karşı doğrudan tüketici mahkemesine dava açılması gerekir.

Tüketici mahkemesi ücret alıyor mu?

İlçe Tahkim Kuruluna nasıl başvurabileceğiniz yukarıda açıklanmıştır. Hiçbir ücret yoktur.

Iade edilen ürünü satıcı almazsa ne olur?

İade kargomu teslim almazsam ne olur? Mesafeli sözleşme kurallarına göre iade ettiğiniz ürünü geri almakla yükümlüsünüz. Ürünü bu şekilde teslim almamaya devam ederseniz sahibinden.com üyeliğinizi geçici olarak askıya alabilir veya tamamen sonlandırabilir.

Hangi durumlarda iade alınmaz?

Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Tüketici haklarına şikayet ettikten sonra ne olur?

Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülüp karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.

Alo 175 Hangi durumlarda aramalıyız?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.

Tüketici mahkemesine başvurmak için neler gerekli?

Tüketici hakem heyetine başvuruda bulunmak için başvuruya ek olarak başka bir belge gerekiyor mu? Başvuruda, ayıplı mal veya hizmet için başvuruyla birlikte fatura, hizmet fişi, sözleşme vb., banka masrafları için banka dekontu, banka ekstresi vb. belgelerle başvuruda bulunmanız gerekmektedir.

Hangi durumlarda iade alınmaz?

Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?

Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.

Ürün iade hakkımız hangi hallerde geçerli?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Koşulsuz iade hakkı kalktı mı?

23 Ağustos 2022 tarihli Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde yapılan düzenlemeyle, internetten satın alınan ve tüketiciye teslim edilen cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı kaldırıldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir